Niepytany numerek

Losowane numerka na następny dzień

rozpoczyna się o godz. 21

Your IP: 54.158.248.112
Server Time: 2018-07-20 10:46:26

Goście

Odwiedza nas 51 gości oraz 0 użytkowników.

wolontariusz.org

Wycieczki szkolne

OBORNICCY „JEDYNKOWICZE” ODKRYWAJĄ PIĘKNO MAZUR

W tygodniu pomiędzy 7 a 11 maja br. wraz ze swoimi wychowankami z klasy 3b oraz Panem Krystianem Januszewskim miałem przyjemność przebywać w niezwykle  malowniczej miejscowości Krutyń. Wioska położona jest w województwie warmińsko-mazurskim, w powiecie mrągowskim, w gminie Piecki.

Nasz pobyt w Krutyni upłynął pod znakiem aktywnego wypoczynku połączonego z odkrywaniem przepięknych zakątków tego regionu Polski. Korzystając z wypożyczonych rowerów, wielokrotnie zwiedzaliśmy okoliczne wioski. Byliśmy w Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, w Muzeum Przyrodniczym Mazurskiego Parku Krajoznawczego w Krutyni oraz w Rezerwacie Przyrody Krutynia.

Ogromną atrakcją były spływy kajakowe Krutynią, na przykład do sąsiadującej Ukty. Niejednokrotnie widziałem, jak moi Wychowankowie byli podekscytowani udziałem w spływie. Choć wielu z nich zapewne po raz pierwszy w życiu  pływało kajakami, wszyscy wykazali się wielką sprawnością i bez przeszkód dotarliśmy do miejsca przeznaczenia każdego spływu.

Wizytę na Mazurach uświetniła piękna i słoneczna pogoda oraz przepyszne jedzenie, jakie serwowano nam przez cały nasz pobyt w Stanicy Wodnej Krutyń.

Widok moich roześmianych wychowanków na dworcu w Obornikach Śląskich tuż po powrocie z Krutyni, po raz kolejny utwierdził mnie w przekonaniu, że warto organizować wielodniowe wycieczki klasowe oraz że Mazury są jednym z najlepszych destylacji.

Daniel Nakonieczny - wychowawca klasy 3b

NIEZAPOMNIANA WYCIECZKA KLASY 3B (GIM.) DO KRUTYNIA

7 maja klasa 3b wraz z Panem Danielem Nakoniecznym i Panem Krystianem Januszewskim wybrała się na wycieczkę do urokliwego Krutynia. Cała wyprawa trwała 5 dni i zakończyła się 11 maja. Podróż przebyta została pociągiem, co bardzo wszystkim odpowiadało.

Po przybyciu od razu popędziliśmy do wyznaczonych domków w celu rozpakowania się. Reszta dnia minęła spokojnie i przyjemnie, a wszystko zostało uwieńczone wspólnym ogniskiem z kiełbaskami w miłej atmosferze.

Drugiego dnia wybraliśmy się na kajaki poprzedzone wcześniejszą instrukcją i nauką. Wszyscy zachwycali się widokami i bogactwem regionu. Nie obyło się bez śmiechów, które były dowodem na świetnie spędzony czas. Niestety prażące słońce nas nie oszczędziło, przez co wszyscy odczuliśmy na skórze skutek braku kremu do opalania. Następnie część z nas wybrała się na rowery, a wieczorem ponownie odbyło się ognisko.

Następny dzień spędziliśmy w Mazurskim Muzeum oraz Parku Krajobrazowym, podziwiając przeróżne gatunki zwierząt oraz spacerując po lesie, czerpiąc uroki natury.  Kolejnym punktem programu były kajaki, jednak tym razem pod prąd. Nie wszyscy się na to zdecydowali, a osoby, które zostały, przygotowały dla reszty grę terenową, przy której wszyscy wspaniale się bawili. Dzień znów zakończył się wspólnym ogniskiem.

Kolejnego dnia ponownie pojechaliśmy rowerami do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Czas spędziliśmy wspaniale. Wszyscy byli zachwyceni zwierzętami, których nie widujemy na co dzień. Dodatkowo niektóre z nich można było pogłaskać. Podczas przejażdżki mogliśmy podziwiać piękne doliny rozciągające się tuż obok nas. Resztę dnia spędziliśmy na wspólnej integracji i tradycyjnie - ognisku.

Piąty i zarazem ostatni dzień był dniem powrotu do Obornik Śląskich. Po śniadaniu ruszyliśmy autokarem do Olsztyna, gdzie czekaliśmy na pociąg powrotny. Wszyscy zmęczeni, ale zadowoleni z uśmiechami i uczuciem tęsknoty za mazurskim spokojem, wróciliśmy do swoich domów. Według wielu osób była to najlepsza wycieczka ze względu na przepiękne widoki, świetną atmosferę i panujące uczucie beztroski. Warto również wspomnieć o jedzeniu, które było naprawdę przepyszne. Na pewno każdy z nas będzie mile wspominał tę pełną wrażeń wycieczkę.

Iga Piłko, klasa 3b

WYCIECZKA DO KŁODZKA

10 października uczniowie klas 3a, 4b i 4c byli na wycieczce w Kłodzku oraz w Parku Miniatur – Minieuroland.

Kilka wspomnień uczniów klasy 3a z wycieczki:

„We wtorek 10.10.2017r. byliśmy z klasą na wycieczce w Kłodzku. Zwiedzaliśmy Euroland, w którym mogliśmy zobaczyć miniaturowe miasta i ich charakterystyczne budynki, na przykład Wieżę Eifla, Zegar Big Ben, Statuę Wolności i wiele innych. Otrzymaliśmy tam plan i musieliśmy wykonywać zadania. Spacerowaliśmy również po Kłodzku i oglądaliśmy to ładne miasto. Bardzo mi się podobała ta wycieczka.” – Maciej Fiłon

„Pojechaliśmy całą klasą na wycieczkę do Kłodzka. Najpierw zwiedziliśmy rynek. Potem pojechaliśmy do Minieurolandu. Oglądaliśmy tam wiele miniatur sławnych budowli. Robiliśmy sobie przy nich zdjęcia. Zwiedzanie było połączone z konkursem, za który dostaliśmy na końu dyplom. Braliśmy również udział w warsztatach, podczas których robiliśmy domek z papieru. Wycieczka zakończyła się obiadem, po którym wróciliśmy do domu.” – Izabella Kociemba

„10.10 pojechaliśmy na wycieczkę z klasą do Kłodzka. Byliśmy obok Twierdzy, w rynku, obok Ratusza i na moście zwanym Mostem na Jajach. Ciekawostka: Most na Jajach jest podobny do mostu Bazyliszka, tylko jest dłuższy i nie wiadomo, który jest starszy. Później pojechaliśmy do Parku Miniatur, który nazywa się Minieuroland. W Minieurolandzie były 42 makiety, w tym Most Grunwaldzki, krzywa wieża w Pizie, Statua Wolności, wieża Eilfa, przy której mam zdjęcie z przyjacielem Olkiem. W Minieurolandzie robiliśmy na pamiątkę domki z papieru. Była to najlepsza wycieczka na jakiej byłem.” – Szymon Pażyra

„10 października byliśmy na wycieczce w Kłodzku. Oprowadzał nas przewodnik. Byliśmy pod murami Twierdzy i widzieliśmy dolną część miasta. Byliśmy również na Rynku i widzieliśmy oczywiście Ratusz. Widzieliśmy też apteki pod Murzynem i pod Jeleniem. Następnie pojechaliśmy do Minieurolandu. Tm przedstawione były różne znane budowle w mniejszej skali. Mogliśmy podziwiać wieżę Eifla, a także Statuę Wolności oraz różne inne miniatury. Bardzo mi się podobałąo w Kłodzku.” – Weronika Kopyra

„Wycieczka klasowa odbyła się 10.10.2017r. o godz. 8.00, a zakończyła się o 17.30. Pojechaliśmy do Kłodzka, a potem do Minieurolandu. W Kłodzku widzieliśmy rynek, na którym był Ratusz i szubienica. Widzieliśmy też aptekę pod Murzynem i szliśmy zabytkowym mostem. Na koniec pojechaliśmy do Minieurolandu i oglądaliśmy miniatury słynnych budowli. Mieliśmy zorganizowaną grę terenową. Zjedliśmy obiad, a później pojechaliśmy pod szkołę. Bardzo podobała mi się wycieczka.” – Grzegorz Kopyra

Iwona Parus
Anna Faińska - Wysocka
Robert Koszel

WYCIECZKA DO TORUNIA

W dniach 19-21 marca klasa 3a gimnazjum w ramach projektu realizowanego w szkole była na wycieczce w Toruniu. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach w Centrum Chemii w Małej Skali, zwiedzali Toruń, uczestniczyli w warsztatach wypieku pierników i zwiedzali Żywe Muzeum Piernika. W Manufakturze Cukierków dowiedzieli się jak wytwarza się np. lizaki i każdy uczeń "kręcił" swojego lizaka. W ostatnim dniu w Centrum Nowoczesności zwiedzali wystawy Młyn Wiedzy. Wycieczka była bardzo udana, uczniowie wiele się nauczyli i zobaczyli.

Mirosław Małkiewicz

Dzień Dziecka Klasy 2B

Jak nakazuje tradycja, 1 czerwca w obornickim gimnazjum rozpoczęły się obchody Dnia Dziecka.
Z tej właśnie okazji uczniowie klasy 2b wraz z wychowawcą, Panem Danielem Nakoniecznym, oraz drugim opiekunem – Panią Ireną Sputo udali się do multikina w Arkadach Wrocławskich.
Wizytę w kinie rozpoczęło spotkanie z przedstawicielami Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu. Jego celem było uświadomienie młodym ludziom, jak ważne jest ich bezpieczeństwo podczas zbliżających się wakacji. Policjanci przybliżyli uczniom ich prawa i obowiązki w przypadku rutynowej kontroli lub zatrzymania przez policję. Funkcjonariusze przestrzegli także młodzież przed spożywaniem jakichkolwiek używek – co w przypadku gimnazjalistów jest zakazane – oraz wytłumaczyli fatalne skutki sięgania po nie.
Po spotkaniu z policjantami uczniowie rozpoczęli podróż na Karaiby w otoczeniu wielu piratów, którymi dowodził sam Johny Depp. Mowa oczywiście o udziale klasy w seansie „Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara” będącej piątą częścią cyklu „Piraci z Karaibów”. Film okazał się bardzo interesujący, a jego ogromnym atutem były niesamowite zdjęcia, dzięki którym widzowie mogli się poczuć jak prawdziwi pasażerowie statku dryfującego po Morzu Karaibskim.
Po filmie uczniowie udali się na dworzec główny we Wrocławiu i wczesnym popołudniem powrócili do Obornik Śląskich.