Niepytany numerek

Losowane numerka na następny dzień

rozpoczyna się o godz. 21

Your IP: 66.249.64.85
Server Time: 2018-04-22 06:28:12

Goście

Odwiedza nas 45 gości oraz 0 użytkowników.

wolontariusz.org

Wycieczki szkolne

WYCIECZKA DO TORUNIA

W dniach 19-21 marca klasa 3a gimnazjum w ramach projektu realizowanego w szkole była na wycieczce w Toruniu. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach w Centrum Chemii w Małej Skali, zwiedzali Toruń, uczestniczyli w warsztatach wypieku pierników i zwiedzali Żywe Muzeum Piernika. W Manufakturze Cukierków dowiedzieli się jak wytwarza się np. lizaki i każdy uczeń "kręcił" swojego lizaka. W ostatnim dniu w Centrum Nowoczesności zwiedzali wystawy Młyn Wiedzy. Wycieczka była bardzo udana, uczniowie wiele się nauczyli i zobaczyli.

Mirosław Małkiewicz

WYCIECZKA DO KŁODZKA

10 października uczniowie klas 3a, 4b i 4c byli na wycieczce w Kłodzku oraz w Parku Miniatur – Minieuroland.

Kilka wspomnień uczniów klasy 3a z wycieczki:

„We wtorek 10.10.2017r. byliśmy z klasą na wycieczce w Kłodzku. Zwiedzaliśmy Euroland, w którym mogliśmy zobaczyć miniaturowe miasta i ich charakterystyczne budynki, na przykład Wieżę Eifla, Zegar Big Ben, Statuę Wolności i wiele innych. Otrzymaliśmy tam plan i musieliśmy wykonywać zadania. Spacerowaliśmy również po Kłodzku i oglądaliśmy to ładne miasto. Bardzo mi się podobała ta wycieczka.” – Maciej Fiłon

„Pojechaliśmy całą klasą na wycieczkę do Kłodzka. Najpierw zwiedziliśmy rynek. Potem pojechaliśmy do Minieurolandu. Oglądaliśmy tam wiele miniatur sławnych budowli. Robiliśmy sobie przy nich zdjęcia. Zwiedzanie było połączone z konkursem, za który dostaliśmy na końu dyplom. Braliśmy również udział w warsztatach, podczas których robiliśmy domek z papieru. Wycieczka zakończyła się obiadem, po którym wróciliśmy do domu.” – Izabella Kociemba

„10.10 pojechaliśmy na wycieczkę z klasą do Kłodzka. Byliśmy obok Twierdzy, w rynku, obok Ratusza i na moście zwanym Mostem na Jajach. Ciekawostka: Most na Jajach jest podobny do mostu Bazyliszka, tylko jest dłuższy i nie wiadomo, który jest starszy. Później pojechaliśmy do Parku Miniatur, który nazywa się Minieuroland. W Minieurolandzie były 42 makiety, w tym Most Grunwaldzki, krzywa wieża w Pizie, Statua Wolności, wieża Eilfa, przy której mam zdjęcie z przyjacielem Olkiem. W Minieurolandzie robiliśmy na pamiątkę domki z papieru. Była to najlepsza wycieczka na jakiej byłem.” – Szymon Pażyra

„10 października byliśmy na wycieczce w Kłodzku. Oprowadzał nas przewodnik. Byliśmy pod murami Twierdzy i widzieliśmy dolną część miasta. Byliśmy również na Rynku i widzieliśmy oczywiście Ratusz. Widzieliśmy też apteki pod Murzynem i pod Jeleniem. Następnie pojechaliśmy do Minieurolandu. Tm przedstawione były różne znane budowle w mniejszej skali. Mogliśmy podziwiać wieżę Eifla, a także Statuę Wolności oraz różne inne miniatury. Bardzo mi się podobałąo w Kłodzku.” – Weronika Kopyra

„Wycieczka klasowa odbyła się 10.10.2017r. o godz. 8.00, a zakończyła się o 17.30. Pojechaliśmy do Kłodzka, a potem do Minieurolandu. W Kłodzku widzieliśmy rynek, na którym był Ratusz i szubienica. Widzieliśmy też aptekę pod Murzynem i szliśmy zabytkowym mostem. Na koniec pojechaliśmy do Minieurolandu i oglądaliśmy miniatury słynnych budowli. Mieliśmy zorganizowaną grę terenową. Zjedliśmy obiad, a później pojechaliśmy pod szkołę. Bardzo podobała mi się wycieczka.” – Grzegorz Kopyra

Iwona Parus
Anna Faińska - Wysocka
Robert Koszel

Maj miesiącem wyciecek w Obornickim Gimnazjum

Organizacja kilkudniowych wycieczek rekreacyjnych to tradycja naszego gimnazjum. Od kilku już lat w maju prawie wszystkie klasy wraz z wychowawcami wyjeżdżają na kilka dni do różnych zakątków Polski, a nawet Europy. Celem wyjazdów jest pokazanie młodym ludziom pięknych miejsc w kraju i na kontynencie oraz zgłębienie Ich wiedzy na temat historii i geografii odwiedzanych miejsc.
Nie inaczej było w tym roku. Na jedną z takich wycieczek udali się uczniowie klas 2b oraz 2c, Ich wychowawcy, Pan Daniel Nakonieczny i Pani Maria Mioduszewska oraz rodzic jednego z uczniów klasy 2b, Pani Marta Kwiatek, która była dodatkowym opiekunem grupy. Wyjazd trwał sześć dni (od 22 do 27 maja) i chyba każdy jego uczestnik był z niego zadowolony. Celem podróży było Władysławowo, będące jednocześnie miejscem zakwaterowania, a ideą całej wycieczki zwiedzanie Trójmiasta.
W poniedziałek, 22 maja, o godzinie 6 rano przed budynkiem dworca PKP zgromadzili się wspomniani uczniowie i opiekunowie. Półgodziny później wszyscy pełni nadziei na odkrycie nieznanych dotąd miejsc i zdobycie cennych doświadczeń podróżniczych wyruszyli pociągiem w kierunku Trójmiasta.
Do Władysławowa uczestnicy wycieczki dotarli o godzinie 13:30. Po ciepłym przyjęciu przez właścicielkę ośrodka, Panią Basię, uczniowie i nauczyciele zakwaterowali się w pokojach, a potem nastąpił odpoczynek po podróży. O godzinie 18 podano obiad, a krótko po nim pełni energii gimnazjaliści pod opieką swoich nauczycieli udali się na miejscową plażę.
We wtorek, 23 maja, tuż po śniadaniu uczestnicy wycieczki wyjechali do Gdańska. Odwiedzili w nim najbardziej znane miejsca i obiekty, między innymi Bramę Wyżynną, Muzeum Bursztynu, starówkę, Fontannę Neptuna czy Dwór Króla Artusa. Zobaczyli także Żurawia Gdańskiego, czyli słynny dźwig portowy będący największym symbolem Gdańska. Po powrocie do ośrodka, podopieczni zjedli obiad i ponownie udali się na plażę.
W środę, 24 maja, uczniowie odwiedzili Sopot – centrum rozrywki Trójmiasta. Wizytę w mieście rozpoczęli od zwiedzania Opery Leśnej. Co więcej, mieli niepowtarzalną okazję wziąć udział w próbach wokalnych słynnych artystów, którzy przygotowywali się do corocznego festiwalu – wydarzenia , które od 1961 roku jest sztandarowe dla miasta i czyni Sopot znanym nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Z Opery Leśnej uczniowie przeszli do centrum miasta i spacerując wzdłuż ulicy Bohaterów Monte Cassino, zwanej potocznie Monciakiem, dotarli do molo. Wizyta na promenadzie trwała godzinę, a po niej uczniowie wrócili do Władysławowa. Po raz kolejny, po zjedzeniu obiadu, udali się na plażę.
Czwartek upłynął uczniom pod znakiem wizyty w Gdyni. Najpierw młodzież udała się na spacer wzdłuż Bulwaru Nadmorskiego, z którego mogli podziwiać port oraz Sea Twoers – kompleks składający się z dwóch wieżowców o wspólnej podstawie i od niedawna jedną z najbardziej charakterystycznych budowli w mieście, która dla wielu jest odpowiednikiem wrocławskiego Sky Tower. Następnie zwiedzili port i udali się do Muzeum Marynarki Wojennej, w którym wzięli udział w praktycznych zajęciach dotyczących żeglugi. Osobą prowadzącą był Pan Krzysztof Wygnał – były żeglarz, a obecnie pracownik muzeum. W niezwykle interesujący sposób prezentował techniki wiązania sznurów, wyjaśniając przy tym, dlaczego precyzja jest niezbędna przy wykonywaniu tej czynności. Panu Krzysztofowi udało się także zaktywizować uczniów, którzy mieli szansę sprawdzenie swoich umiejętności żeglarskich. Po zajęciach w muzeum, grupa wraz z Panem Krzysztofem udała się na cumujący w pobliżu ORP „Błyskawica”. Pod opieką przewodnika zwiedzili okręt wzdłuż i wszerz, poznając jego historię. Był to ostatni element wizyty w Gdyni. Po powrocie do ośrodka we Władysławowie uczniowie zjedli obiad i udali się na odpoczynek.
W piątek, 26 maja, uczniowie odwiedzili Hel, a w nim słynne Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Wizyta w tym miejscu umożliwiła uczniom obserwację „na żywo” procesu karmienia fok oraz obejrzenie filmu przyrodniczego poświęconego życiu i zachowaniu tych zwierząt. Z fokarium uczniowie udali się na plażę. Ich spacer skończył się na najbardziej wysuniętym w morze kawałku lądu zwanym potocznie Cypelkiem Helskim. Czas na plaży wypełniały gry i zabawy sportowe oraz opalanie się. Po powrocie do Władysławowa uczniowie zjedli obiad i…rozpoczęli pakowanie walizek. Czas wieczorny spędzili na rozmowach i odpoczynku po kilkudniowym zwiedzaniu pięknego Trójmiasta.
W sobotę rano, tuż po śniadaniu, uczniowie opuścili ośrodek i wrócili do Obornik Śląskich. Smutni z powrotu, ale chyba szczęśliwi i pełni niezapomnianych wrażeń, wycieczkę będą miło wspominać.
Sądzę, że warto organizować takie wyjazdy, gdyż stwarzają one młodym ludziom niepowtarzalną okazję do odpoczynku połączonego z elementami dydaktyki. A radosne myślę miny moich wychowanków, gdy wyjeżdżali z Trójmiasta oraz wyrazy podziękowania od Ich Rodziców są tego najlepszym dowodem.

Daniel Nakonieczny

Dzień Dziecka Klasy 2B

Jak nakazuje tradycja, 1 czerwca w obornickim gimnazjum rozpoczęły się obchody Dnia Dziecka.
Z tej właśnie okazji uczniowie klasy 2b wraz z wychowawcą, Panem Danielem Nakoniecznym, oraz drugim opiekunem – Panią Ireną Sputo udali się do multikina w Arkadach Wrocławskich.
Wizytę w kinie rozpoczęło spotkanie z przedstawicielami Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu. Jego celem było uświadomienie młodym ludziom, jak ważne jest ich bezpieczeństwo podczas zbliżających się wakacji. Policjanci przybliżyli uczniom ich prawa i obowiązki w przypadku rutynowej kontroli lub zatrzymania przez policję. Funkcjonariusze przestrzegli także młodzież przed spożywaniem jakichkolwiek używek – co w przypadku gimnazjalistów jest zakazane – oraz wytłumaczyli fatalne skutki sięgania po nie.
Po spotkaniu z policjantami uczniowie rozpoczęli podróż na Karaiby w otoczeniu wielu piratów, którymi dowodził sam Johny Depp. Mowa oczywiście o udziale klasy w seansie „Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara” będącej piątą częścią cyklu „Piraci z Karaibów”. Film okazał się bardzo interesujący, a jego ogromnym atutem były niesamowite zdjęcia, dzięki którym widzowie mogli się poczuć jak prawdziwi pasażerowie statku dryfującego po Morzu Karaibskim.
Po filmie uczniowie udali się na dworzec główny we Wrocławiu i wczesnym popołudniem powrócili do Obornik Śląskich.

Daniel Nakonieczny

Warsztaty językowe

Na przełomie września i pażdziernika 28.09.-4.10. 2015r. uczniowie naszej szkoły po raz czwarty razem z pp: Anną Wysocką, Joanną Błażejewską i Bożeną Magnowską wyjechali spod naszej szkoły w kierunku Niemiec, by stamtąd dojechać autokarem do Dunkierkii dopłynąć promem do Anglii. Po powitaniu nas przez białe klify w Dover udaliśmy się do Brighton (letniej stolicy Anglii), gdzie spacerowaliśmy po pięknym zabytkowym molo i spędziliśmy miłe chwile w Oceanarium oraz pieknym Pałacu Letnim Króla Jerzego. Przez kolejne dni zobaczyliśmy największe zabytki Londynu: podziwialiśmy panoramę stolicy Zjednoczonego Królestwa z London Eye (największej karuzeli Londynu), zwiedzaliśmy londyńskie muzea, podróżowali dwupoziomowym autobusem (Double Deckerem), płynęli łodzią po Tamizie pod słynnym ruchomym mostem-Tower Bridge, oglądaliśmy niesamowite figury woskowe w Muzeum Madame Tussaud i stanęliśmy jednocześnie na dwu półkólach wschodniej i zachodniej na południku zerowym w Królewskim Oberwatorium Astronomicznym w Greenwich.

Uczniowie rozmawiali z mieszkańcami w języku angielskim, robili zakupy, zwiedzali muzea z przewodnikiem po angielsku, wykonywali ćwiczenia tematyczne.Mieli okazje sprawdzić i pogłębić swoją wiedzę z zakresu historii, geografii i biolobii zwiedzając wystawy w British Museum oraz Natural History Museum. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na kilka godzin w Canterbury, gdzie znajduje się najstarszy w Anglii kościół parafialny i katedra gotycka będąca siedzibą arcybiskupa Anglii. Uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności i znajomość języka w codziennych sytuacjach, niektórzy mieli problem z przełamaniem obawy przed mówieniem, ale wszyscy dobrze się bawili i doskonali swoje umiejętności.

ANNA WYSOCKA

Więcej zdjęć w galerii szkoły